Investeringspitch laten maken

Investeringspitch laten maken

Hét pitchdeck voor een vliegende start van je bedrijf

Om je bedrijf op starten of (verder) te laten groeien is kapitaal nodig. Bijvoorbeeld om te investeren in softwareontwikkeling, key-personeel of grotere contracten. Veel banken vinden dit startkapitaal te risicovol, waardoor je bent aangewezen op investeerders. Maar hoe neem je deze investeerders zo goed mogelijk mee in je bedrijfsidee?

Het antwoord is een investeringspitch. In een investeringspitch beschrijf je op een korte en bondige manier hoe je product eruitziet, welke USP’s er zijn, hoe markt- en concurrentieanalyse is en welke verdienmodel je nastreeft. Input haal je bijvoorbeeld uit je ondernemingsplan. Het belang van een goede pitch is dus groot. Je krijgt maar één kans om je bedrijf te presenteren aan investeerders, dus je dient direct goed voor de dag te komen. Gelukkig hebben wij in de afgelopen jaren veel ondernemers geholpen aan een succesvolle pitch. Lees hieronder hoe we ook jou kunnen helpen aan een overtuigende pitch.

Wat is een investeringspitch?

Een pitch is een korte presentatie, vaak niet langer dan 10 minuten of 15 slides, waarin je investeerders meeneemt in je ondernemingsplan voor een nieuw bedrijf of startup. Doel is om in eerste instantie de investeerder te enthousiasmeren om hopelijk later te investeren in je bedrijf. De meeste pitches worden gemaakt in Powerpoint, Keynote of Prezi.

Wat staat er in een Pitch deck?

Je pitch deck is het totale pakket aan slides dat je gaat presenteren aan de investeerder. Er zit vaak een vaste opbouw in een pitch. Onderdelen die je in ieder geval dient te raken zijn als volgt:

  • Beschrijving van je product of dienst
  • Het probleem dat je gaat oplossen
  • Markt en strategie
  • Het dedicated team binnen het bedrijf
  • Een beschrijving van de belangrijkste financiën
  • Gevraagde investering

Het is niet altijd makkelijk

Veel succesvolle ondernemingen zoals AirBNBYoutube of LinkedIn hebben bij de start van hun bedrijf extreem hard moeten zoeken naar investeerders. Ondanks dat er sprake was van een businessmodel met veel groeipotentie, zagen veel investeerders het niet zitten om te investeren in deze bedrijven. Zo circuleren online de afwijzingsmails van vijf prominente Silicon Valley investeerders na de pitch van AirBNB in 2008. Het ophalen van geld blijkt dus een flinke opgave voor startende bedrijven, ook vandaag de dag.

“When we are selling our ideas, the audience must first buy us.”
Peter Coughter
Auteur, The Art of the Pitch

Voorbeelden van investeringspitches

Gelukkig willen wij je graag een handje helpen door je investeringspitch te maken. Hieronder geven we drie voorbeelden van investeringspitchs die wij in het verleden hebben gemaakt voor verschillende bedrijven. Zo kan je precies zien hoe we te werk gaan.

Kosten investeringspitch

De kosten om je investeringspitch door ons te laten maken zijn altijd maatwerk. Op basis van je ideeën, behoeftes en wensen gaan we graag met je in gesprek. Vervolgens doen we je een gerichte offerte toe voor het laten maken van een investeringspitch. Vraag hier je gratis offerte aan.

“Plannable heeft mij geholpen bij het opstellen van een pitchdeck om Opheon te presenteren bij klanten. Vincent en Roel hebben veel verstand van zaken en heeft mij tot nieuwe inzichten laten komen. Ik ben zeer tevreden over het eindresultaat en de samenwerking!”
Steve Sordam
Ondernemer

Compleet invulmodel voor jouw PITCHdeck

All-in-one PITCHDECK TEMPLATE

✓  Alle relevante hoofdstukken
✓  Handige tips & voorbeelden

✓  +40 beschikbare slides
✓  Inclusief Financieel deel

✓  Alles is aanpasbaar in Powerpoint
✓  Direct downloaden en aan de slag